Szkolenia z systemu zarządzania

SZKOLENIA OD PODSTAW DLA POCZĄTKUJĄCEGO PERSONELU LABORATORIÓW BADAWCZYCH

  1. Zrozumieć zapisy normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02. Analiza i zastosowanie poszczególnych punktów normy w praktyce laboratoryjnej. Warsztaty dla początkujących
  2. Akredytacja laboratorium badawczego – od czego zacząć i na czym skończyć? Warsztaty dla wdrażających system zarządzania zgodny z normą PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02
  3. Budujemy system zarządzania jakością w laboratorium badawczym zgodny z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 – jak opracować Księgę Jakości i procedury ogólne, aby służyły lepszej organizacji naszej pracy?
  4. Budujemy system zarządzania jakością w laboratorium badawczym zgodny z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 – jak opracować dokumentację techniczną, aby służyła lepszej organizacji naszej pracy?
  5. Jak przygotować laboratorium badawcze do wdrożenia systemu zarządzania zgodnego z normą PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 i do uzyskania akredytacji? Zadania kierownika oraz personelu technicznego
  6. Jak rozpocząć pracę w akredytowanym laboratorium badawczym bez wcześniejszego doświadczenia zawodowego w systemie zarządzania zgodnego z normą PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02? Niezbędnik dla początkujących.
  7. Jak umiejętnie wykorzystywać podstawy teoretyczne metod i technik badawczych w praktyce laboratoryjnej oraz stosować obliczenia i przeliczenia w rutynowych działaniach laboratoriów badających próbki środowiskowe?
  8. Walidacja metod badawczych – jak zrozumieć jej sens i zacząć uczestniczyć czynnie w realizacji jej założeń?
  9. Walidacja a weryfikacja metod w laboratorium badawczym – kiedy, jak i dlaczego?
  10. Szacowanie niepewności uzyskiwanych wyników badań – jak do niej podejść?
  11. Kontrola jakości w rutynowych badaniach próbek środowiskowych. Jak ustalić jej zakres i harmonogram oraz gdzie wykorzystywać te wyniki?


SZKOLENIA DOSKONALĄCE DLA PERSONELU LABORATORIÓW BADAWCZYCH

  1. Jak wdrożyć nowe metody badań w akredytowanym laboratorium? Etapy optymalizacji, walidacji/weryfikacji, szacowania niepewności oraz kontroli jakości uzyskiwanych rutynowo wyników badań
  2. Wyposażenie pomiarowe i sprzęt pomocniczy – jak mieć je pod kontrolą i zachować spójność pomiarową?
  3. Walidacja / weryfikacja a rewalidacja / ponowna weryfikacja metod badawczych jako elementy doskonalenia systemu zarządzania w laboratorium – który proces kiedy przeprowadzamy?
  4. Kontrola jakości badań wykonywanych rutynowo – wybór czy konieczność? Jak zaplanować i konsekwentnie realizować założony schemat postępowania?
  5. Do czego przydają się badania biegłości? Analiza i wykorzystanie wyników uzyskiwanych w badaniach biegłości / porównaniach międzylaboratoryjnych (PT / ILC)
  6. Metodyki referencyjne a metodyki alternatywne – które stosować? Jak udowodnić równoważność metod alternatywnych z metodami referencyjnymi? Wymagania legislacyjne a rzeczywistość laboratoryjna
  7. Niepewność metod badawczych – jak zoptymalizować algorytm jej szacowania dla różnych technik pomiarowych?
  8. Jak uzyskiwać miarodajne wyniki rutynowo wykonywanych analiz w laboratorium badawczym?
  9. Jak doskonalić kompetencje techniczne personelu w laboratorium badawczym?
  10. Jak przygotować laboratorium badawcze do audytu wewnętrznego i zewnętrznego? Rola i zadania kierownictwa oraz personelu technicznego
  11. Zapewnienie bezpieczeństwa pracy w chemicznym laboratorium badawczym – prawa i obowiązki pracodawcy, kierownictwa oraz personelu technicznego
  12. Kurs dla audytora wewnętrznego systemu zarządzania zgodnego z normą PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02